ZIEK?


Vele renners krijgen af te rekenen met allerlei kwaaltjes zoals keelpijn, verkoudheid, griep, virale infecties,…
Als je ziek bent heeft trainen geen zin. Enkel zo snel mogelijk genezen en herstellen is dan de boodschap.
Wie aantal dagen koorts heeft gehad wacht nog evenveel dagen om terug te trainen na genezing.
Bijvoorbeeld: 3 dagen koorts op maandag, dinsdag en woensdag. Donderdag geen koorts meer betekent eerste training terug op zondag.
Te snel hervatten geeft risico op hervallen waardoor je nog meer tijd verliest en in negatieve spiraal terecht komt.

Ook horen we vaak begrippen als "een beetje ziek". Een "beetje ziek" bestaat niet : een sporter is ziek (en rust dan) of is gezond.

Luister naar je lichaam, eender welke kwaal is een signaal van je lichaam dat er binnenin iets fout loopt.


Cycling Team Glabbeek

Hoefstraat 1A,
3384 Attenrode

Email: info@cyclingteamglabbeek.be
Website: www.cyclingteamglabbeek.be
Facebook: Cycling Team Glabbeek
Facebook agenda (privaat): Clubagenda Cycling Team Glabbeek

Panathlon-verklaring voor ethiek in de jeugdsport
Privacy-verklaring inzake de verwerking persoonsgegevens
Onze normen en waarden

© 2018 Cycling Team Glabbeek Webdesign by biqsit.be